Header

Val de pensionari-angajați care părăsesc Primăria Suceava: 19 persoane, inclusiv directoarea economică, pleacă din instituție

Un prim lot de 19 persoane pensionate, dar care își continuau activitatea la Primăria Suceava în baza unor acorduri semnate anual, se pregătește să părăsească instituția. Conform informațiilor furnizate de reprezentanții administrației publice, aceste contracte nu vor mai fi prelungite începând cu 15 ianuarie, iar cele 19 persoane vor înceta raporturile de muncă cu Primăria Suceava.

Nume importante pe lista de plecări

Cea mai cunoscută persoană din acest grup este Elisabeta Văideanu, directorul economic al Primăriei Suceava. Deși aceasta se afla în concediu de mai multe săptămâni, încă de la schimbarea conducerii Primăriei, acordul de a-și continua activitatea nu a mai fost reînnoit.

Alte nume importante care vor părăsi administrația locală sunt:

  • Mirela Dziubinschi, șefa Serviciului Resurse Umane.
  • Viorica Nicolescu, șefa Serviciului Fiscalitate Persoane Juridice.
  • Gheorghe Cusiac, șeful Serviciului Bazar din Primăria Suceava.

Potrivit city-managerului municipiului Suceava, Irina Vasilciuc, numărul total de pensionari-angajați ai Primăriei cărora nu li se va mai prelungi contractul se ridică la 40, cei mai mulți urmând să plece în prima jumătate a acestui an.

Context și motive

Pensionarii care revin la locul de muncă după încheierea raporturilor de serviciu pot lucra în baza unui acord anual, prelungit la începutul fiecărui an. În cazul de față, noua conducere a Primăriei Suceava a ales să nu mai prelungească aceste acorduri, astfel că, începând cu luna ianuarie 2025, primele 19 persoane se vor retrage definitiv din instituție.

O singură persoană din acest prim lot de 19 a părăsit deja Primăria Suceava în data de 5 ianuarie, în timp ce ceilalți urmează să o facă până la jumătatea lunii.

Reorganizare administrativă

Decizia de a nu mai prelungi contractele pensionarilor face parte dintr-un amplu proces de reorganizare a aparatului administrativ al municipiului Suceava, obiectiv asumat de actuala conducere pentru eficientizarea activității instituției.

„Vom continua acest demers și în perioada următoare, astfel încât să ne asigurăm că Primăria Suceava funcționează cu un personal potrivit nevoilor actuale. Din primele evaluări, în total, 40 de persoane pensionate, care aveau acorduri anuale cu Primăria Suceava, nu vor mai avea aceste contracte prelungite”, a declarat city-managerul Irina Vasilciuc.

Perspective

Următoarea perioadă se anunță a fi una de tranziție în Primăria Suceava, pe măsură ce posturile lăsate vacante de aceste persoane vor fi fie redistribuite, fie reorganizate, în conformitate cu noile standarde și cerințe ale aparatului administrativ. Autoritățile dau asigurări că activitatea instituției nu va fi afectată, iar locul celor plecați va fi suplinit prin planuri de reorganizare și, eventual, noi concursuri de ocupare a posturilor.